Ratelaar 35 Nieuwegein-1.jpg Ratelaar 35 Nieuwegein-4.jpg IMG_4403.jpeg IMG_5555.jpg IMG_4404.jpeg IMG_5560.jpg IMG_5556.jpg IMG_5548.jpg IMG_4427.jpeg Plattegrond Ratelaar 40 A en B.jpg

Te huur: Ratelaar 40A-B, 3434 EW Nieuwegein

€ 1.495,- /mnd
Type object Kantoor
Totale VVO 84,7 m²
In units vanaf 42,1 m²
Aanvaarding In overleg

Notitie

Algemeen

Het volledig gerenoveerde kantoor-/praktijkgebouw, plaatselijk bekend als Buurtplein Zuid, is toekomstbestendig gemaakt en omgetoverd tot een fris, energiezuinig, en milieubewust gebouw.

De volgende ondernemingen zijn o.a. reeds in het pand gevestigd: Zorgplein Zuid (een samenwerking tussen drie huisartsenpraktijken, fysiotherapiepraktijk Zorgplein Zuid en de service-apotheek Vreeswijk), ps... Meer informatie
  • Kenmerken

    Alle kenmerken
    Type object Kantoor
    Bouwperiode 1978
    Aangeboden sinds Donderdag 7 maart 2024
  • Locatie

Kenmerken

Overdracht
Referentienummer 00247
Huurprijs € 1.495,- per maand
Aanvaarding In overleg
Aangeboden sinds Donderdag 7 maart 2024
Bouw
Type object Kantoor
Soort bouw Bestaande bouw
Bouwperiode 1978
Oppervlaktes en inhoud
VVO 84,7 m²
In units vanaf 42,1 m²
Indeling
Aantal bouwlagen 1
Locatie
Ligging Dichtbij openbaar vervoer, Nabij school, Nabij snelweg, Nabij winkelcentrum
Lokale voorzieningen Geldautomaat binnen 500 meter, Recreatie binnen 500 meter, Restaurant binnen 500 meter, Winkel binnen 500 meter, Supermarkt binnen 500 meter
Bereikbaarheid Bushalte binnen 500 meter, Afrit van de snelweg op 500 meter tot 1000 meter, Tramhalte binnen 500 meter
Energieverbruik
Energielabel A
Kadastrale gegevens
Vreeswijk B 4641

Beschrijving

Het volledig gerenoveerde kantoor-/praktijkgebouw, plaatselijk bekend als Buurtplein Zuid, is toekomstbestendig gemaakt en omgetoverd tot een fris, energiezuinig, en milieubewust gebouw.

De volgende ondernemingen zijn o.a. reeds in het pand gevestigd: Zorgplein Zuid (een samenwerking tussen drie huisartsenpraktijken, fysiotherapiepraktijk Zorgplein Zuid en de service-apotheek Vreeswijk), psychologen en diëtisten, MOvactor, Medipoint, een schoonheidssalon en de Gemeente Nieuwegein.

Buurtplein Zuid is een laagdrempelig ontmoetingspunt in de wijk Zandveld, voor zowel inwoners en organisaties als voor bedrijven. Op het Buurtplein is een divers programma met activiteiten. De leeslounge van bibliotheek De Tweede Verdieping biedt een kleine collectie boeken.

Direct naast het object is het eveneens gerenoveerde winkelcentrum Hoogzandveld gelegen met een goede diversiteit aan winkels, waaronder: Action, Albert Heijn, Bruna, Keurslager Wim de Graaf, Slijterij Wijnhandel Zandveld, Visspecialist Robbert Sier, Trekpleister drogisterij, bakker Oorbeek, New York Pizza, Unagi Sushi en Kwalitaria.

Bereikbaarheid
Het gebouw is met de auto uitstekend bereikbaar. Er is voldoende gratis parkeergelegenheid. Direct gelegen aan een doorgaande weg met op enkele minuten afstand aansluiting op de rijkswegen A2, A12 en A27.

Ook met het openbaar vervoer is het object uitstekend bereikbaar. De haltes van zowel de sneltram als de bus bevinden zich direct naast het gebouw met directe verbindingen naar o.a. Cityplaza, Utrecht CS en de Uithof.

Vloeroppervlak
Het beschikbare verhuurbare vloeroppervlak is circa 42,1 m2 en 42,6 m2 praktijk-/kantoorruimte, inclusief aandeel algemene ruimten, gelegen op de 2e verdieping.
De kantoorruimten zijn beschikbaar zowel separaat als samen.

Gemeten conform NEN 2580 meetcertificaat

Opleveringsniveau en voorzieningen
De kantoorruimte zal (schoon en ontruimd) worden aangeboden met de volgende voorzieningen:
- representatieve hoofdentree;
- trappenhuis;
- personenlift;
- video-intercom, per kantoorruimte, ten behoeve van openen entreedeur;
- luchtbehandelingsinstallatie;
- decentrale verwarming en koeling door middel van een luchtwarmtepomp (VRF-systeem) van Daikin, op kamerniveau in te stellen;
- mechanische ventilatie in pantry en toiletgroepen;
- noodverlichting;
- te openen gevelramen v.v. dubbele beglazing HR ++;
- gemeenschappelijke pantryvoorziening(en) met o.a. boiler, vaatwasser en koelkast;
- gemoderniseerde dames- en herentoiletgroepen (2 per bouwlaag);
- mindervalidentoilet op de 1e verdieping;
- gezamenlijke wachtkamer;
- wandkabelgootsysteem langs de gevels met 4 wandcontactdozen per 3,6 meter;
- akoestische systeemplafonds met energiezuinige, beeldschermvriendelijke verlichtingsarmaturen;
- deugdelijk hang- en sluitwerk volgens Politie keurmerk klasse 2;
- scheidingswanden uitgevoerd in metal-stud, van betonvloer tot betonvloer, geluidsisolatie 50dB, (MS 100/2.50.2).
- kamerhoge toegangsdeur met zijlicht.

Het opleveringsniveau van het kantoorgebouw voldoet aan de “RGD-norm” welke standaard door de Rijksgebouwendienst wordt gehanteerd.

De aansluiting en het verbruik van data- en telecommunicatievoorzieningen zijn niet in de huurprijs begrepen en dienen door de huurder zelf te worden verzorgd en betaald

Gebruiksmogelijkheden
Kantoor-/praktijkruimte voor zorg gerelateerde bedrijven.

Parkeergelegenheid
Ruime parkeerfaciliteiten (vrij parkeren) naast het gebouw en in de directe omgeving.

Energielabel
Het kantoorgebouw is voorzien van een Energielabel A.

Belangrijkste energie besparende maatregelen
• dubbele kierdichtheid van de gevel beperkt het energieverbruik om het binnenklimaat te regelen;
• verhouding glaspercentage in de gevel is afgestemd op het meest positieve effect op het binnenklimaat;
• HR++ beglazing met zonwerende coating;
• gevel met een minimale isolatiewaarde van 3,0 m².K/W;
• groen dak met een minimale isolatiewaarde van 3,5 m².K/W;
• vloer na-isoleren met een isolatiewaarde van 2,5 m² K/W.

Huurprijs
40A (42,1 m2) EUR 745,- per maand, te vermeerderen met BTW.
40B (42,6 m2) EUR 750,- per maand, te vermeerderen met BTW.

Genoemde metrages zijn inclusief een aandeel in de algemene en gemeenschappelijke ruimtes van het kantoorgebouw.

Genoemde bedragen zijn inclusief het voorschot servicekosten, te vermeerderen met omzetbelasting.

Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer, volgens de consumentenprijsindex “alle huishoudens” (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Huurtermijn
5 (vijf) jaar met een aansluitende verlengingsperiod van 5 (vijf) jaar.
Kortere huurtermijnen zijn bespreekbaar

Betalingen
Huur en servicekosten inclusief BTW per kwartaal vooruit.

BTW
Indien huurder niet aan het “90% criterium” voldoet, zal er van rechtswege sprake zijn van omzetbelasting vrijgestelde verhuur. Alsdan wordt de overeengekomen kale huurprijs, exclusief omzetbelasting, zodanig verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel wordt gecompenseerd. Deze compensatie bedraagt thans 5%.

Servicekosten
EUR 55,- per m² per jaar, op basis van voorschot en nacalculatie, voor de navolgende leveringen en diensten, te vermeerderen met omzetbelasting.:
- de kosten van vastrecht, het gebruik van water, gas en elektriciteit, zijn voor rekening van huurder, alsmede de kosten verbonden aan eventuele noodzakelijke
transformatie-installatie of aan de verzwaring van een bestaande installatie;
- warmtelevering, waar onder meer wordt verstaan het verbruik van brandstof en elektriciteit, bediening, serviceonderhoud en controle van alle daartoe in het
gebouwen complex aanwezige installaties;
- stroomverbruik en onderhoud van de verlichtingsinstallaties van gemeenschappelijke ruimte en/of overige gemeenschappelijke technische installaties,
bliksembeveiligingsinstallatie, signalering- c.q. bewakingsapparatuur e.d.;
- schoonhouden van alle of een deel van gemeenschappelijke ruimten en alles wat daartoe behoort, alsmede het wassen van de buitenbeglazing;
- reinigingsrechten of rioolbelasting, indien deze rechten betrekking hebben op het gebruik van het project door huurders;
- gas-, elektriciteit-, en waterverbruik in de gehuurde ruimte, indien geen rechtstreekse aansluitingen van het plaatselijk energiebedrijf zijn gerealiseerd;
- aanschaf, vernieuwing alsmede onderhoud van de in of bij het gehuurde aanwezige boilers, verwarmings- en warmwaterinstallaties alsmede de
brandblusapparatuur, met inbegrip van signalering en leidingen;
- herstel van gebroken glasruiten of andere niet verhaalbare schade, inclusief het eigen risico, in gemeenschappelijke ruimten en in de gevel, dan wel de premie
van een glasverzekering daarvoor;
- schoonmaken van de goten en platten;
- vervanging van lampen, inclusief opheffing van storing van de algemene verlichting;
- onderhoud van de rook- en/of branddetectie-installatie;
- herstellen van schade en/of beschadigen in de algemene ruimten, indien de veroorzaker niet bekend is;
- afvalverwerking d.m.v. ondergrondse afvalbak naast complex;
- 5% administratiekosten over bovenstaande leveringen en diensten.

Jaarlijks vindt op basis van de werkelijke kosten een afrekening plaats, waarna -indien daartoe aanleiding bestaat- het voorschot aangepast wordt.

Bovenstaande lijst is niet limitatief. Verhuurder behoudt zich het recht voor genoemde leveringen en diensten en speciale voorzieningen uit te breiden of in te krimpen en het door huurder te betalen aandeel in de kosten dienovereenkomstig te wijzigen.

Zekerheidstelling
Bankgarantie of waarborgsom ter grootte van drie maanden huur inclusief servicekosten en BTW. Deze bankgarantie dient te worden gesteld voor de sleuteloverdracht en dient te worden afgegeven door een in Nederland erkende en gevestigde bankinstelling, conform het standaard ROZ-model 2018. Over een waarborgsom wordt geen rente vergoed.

Aanvaarding
Beschikbaar in overleg / per direct.

Customer Due Diligence
Voorafgaand aan het ondertekenen van een huurovereenkomst doet verhuurder onderzoek naar de huurder. Er dient een positieve uitkomst uit het Customer Due Diligence (CDD) uit te komen.

Overige condities
Huurovereenkomst op basis van het standaard model van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ).

De vermelde informatie is van algemene aard en is niet meer dan een uitnodiging om in onderhandeling te treden. Aan de inhoud van deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Sluiten

Recent bekeken